James Frey in de Rode Hoed ? 9 december 2003

Het boek: op het moment dat de aan alcohol en drugs verslaafde James Frey een ontwenningskliniek binnenkomt, is zijn verslaving hem bijna fataal geworden. Hij heeft zijn lichaam zo ernstig toegetakeld dat de artsen zich erover verbazen dat hij nog in leven is.
In de kliniek is James omgeven door patiënten die net zo ziek zijn als hijzelf. Hun vriendschap en adviezen lijken meer waar de eentonige dogma's van de artsen over hoe hij zou moeten afkicken. James beseft dat hij een manier moet vinden om de confrontatie aan te gaan met de consequenties van zijn verslaving.
In duizend stukjes is het verslag van deze strijd, verteld met charisma en een enorme kracht; de strijd tussen de wil van een jonge man en de altijd lonkende chemische trip naar vergetelheid, de strijd om op eigen voorwaarden te overleven, om beweegredenen die van hemzelf zijn. 

James Frey is drieëndertig jaar oud. Hij is geboren en opgegroeid in Cleveland, Ohio en heeft daarna in zes landen en tien staten gewoond. Momenteel woont hij in Los Angeles. Hij heeft veel verschillende banen gehad, en is nu vooral scenarioschrijver en schrijver van non-fictie. Hij is al tien jaar

James Frey in de Rode Hoed

plaats: Keizersgracht 102, Amsterdam
datum: 9 december 2003
aanvang: 20.00 uur
voertaal: Engels
toegang: â?¬12,50; CJP, Pas 65, Stadspas en studenten  â?¬7.50

Kaartjes te reserveren bij het http://www.john-adams.nl/home/index_ja.html” target=_parent>John Adams Institute. Telefoon: 020 “ 6247280 of per e-mail: info@john-adams.nl.

Recent

25 april 2018

Roman als gebeurtenis

Literair Nederland - 10 jaar geleden

10 juli 2008

Saramago lezen tegen de tijdgeest
Recensie door Menno Hartman

‘De Nederlandse musea bevinden zich in een identiteitscrisis. Ze lijken niet te weten waar hun eigenlijke taak ligt: bij kunst of bij entertainment.’ schreef Janneke Wesseling in het NRC-Handelsblad van zaterdag 30 oktober. Verscheidene musea kiezen niet meer voor tentoonstellingen die gewijd zijn aan een kunstenaar, maar laten zich door een kunstmarketingbureau adviseren overzichtstentoonstellingen te maken met titels als Bloemen van verlangen, vier eeuwen bloemen in de kunst.

Lees meer