Met korting naar 'medEia' van Oscar van Woensel

Love is the most destructive of all emotions
Love is the most beautiful of all emotions
Love is the most killing of all emotions

medEia terug in Amsterdam
Na omzwervingen langs festivals en theaters in Melbourne, Miami, New York, LA, Berlijn, Parijs, Bergen(N), Hamburg, Charleston, Ljubljana is de theatervoorstelling medEia terug in Amsterdam. MedEia van Oscar van Woensel (in het Euro-Engels) is van dinsdag 16 tot en met donderdag 18 juni te zien in Frascati in Amsterdam.

Korting
Lezers van Literair Nederland kunnen met korting naar een van de voorstellingen in Frascati. Je betaalt geen 14 euro, maar slechts 10,50 euro voor een ticket. Reserveer via 020 626 6866 o.v.v. Literair Nederland, print dit bericht en neem het mee naar de kassa. De korting is niet in combinatie met andere kortingsacties.

medEia
Deze eigentijdse en poëtische versie van de Medea-mythe gaat over liefde en de vele waarheden en leugens die daarmee gepaard gaan. De tekst is geschreven in Euro-Engels en verweven met citaten uit Amerikaanse en Engelse popsongs die, net als de Griekse mythologie, deel uitmaken van onze collectieve geheugen. Uitgangspunt is het leven van medEia bezien vanuit het perspectief van het koor. Het koor, als constante aanwezige, dat niet in kan grijpen in deze tragedie. Is dit onvermogen, een tragisch lot of onwil?

medEia staat 11 jaar op het repertoire van Dood Paard en is inmiddels een klassieker. Oscar van Woensel schreef de tekst ism Kuno Bakker en Manja Topper. Heeft u medEia indertijd gemist of wilt u hem nog eens zien dan kan dat. Wij nodigen u van harte uit een van de voorstellingen bij te wonen.

Met: Manja Topper, Kuno Bakker en Gillis Biesheuvel

(bron: persbericht Dood Paard, foto’s: Sanne Peper)

Theater Frascati: www.theaterfrascati.nl, Nes 63, Amsterdam.
Theatergezelschap Dood Paard: www.doodpaard.nl

Recent

14 februari 2018

Gedenkteken in woorden

Literair Nederland - 10 jaar geleden

18 februari 2008

Een schitterend verhaal
Door Bernadet

‘Een boek over oorlog moet je nooit chronologisch vertellen, oorlog gaat over fragmenten’, zegt Joseph O’Connor in een interview. En dat is precies wat hij gedaan heeft. Het hele verhaal begon met een gedachte die herhaaldelijk in Joseph O’Connors hoofd terugkwam. Hij ‘zag’ steeds een vrouw, Eliza Mooney, in een desolaat landschap lopen op zoek naar iemand.

Lees meer