8 oktober 2003

Wedstrijd, workshop en inspiratie van Meander

Recensiewedstrijd
De uitdaging aan deelnemers luidt: Schrijf een recensie over een Nederlandstalig literair werk, waarvan in 2002 of 2003 de eerste druk verscheen. (Let hier goed op: recensies van oudere boeken kunnen niet meedoen.) Neem een werk waarvan u vindt dat het te weinig aandacht heeft gekregen. Beschrijf waarom u dat vindt.

De inzendingstermijn sluit op 15 december 2003. Bijdrage dient te bestaand uit maximaal 500 woorden. Titel, auteur, uitgever en ISBN moeten vermeld worden. Inleveren op de site van Meander: http://meander.italics.net/recensiewedstrijd” target=_blank>meander.italics.net/recensiewedstrijd. Hoofdprijs: een boekenbon van 25 euro. Tweede en derde prijs: een boekenbon van 10 euro. Bijdragen worden eventueel in Meander gepubliceerd.

Workshop en ?voortraject
Op 23 november 2003 organiseert stichting Schrijven voor de zesde keer de http://www.schrijfdag.nl/” target=_blank>Nederlandse Schrijfdag. Meander draagt bij aan de Schrijfdag, met een workshop door twee Meanderredacteuren. Speciaal voor de Schrijfdag heeft Meander ook een 'voortraject', namelijk een aparte rubriek waar workshopdeelnemers vanaf 1 september hun gedicht kunnen posten en waar iedereen commentaren mag plaatsen. Kijk op http://meander.italics.net/workshop” target=_blank>meander.italics.net/workshop voor meer informatie. Wacht niet te lang: de inschrijving sluit op 15 oktober a.s.

Inspiratie
Wat inspireert u tot schrijven of andere artistieke activiteiten? Wat het ook is: vertel het Meander en doe er een zelfgemaakte foto bij! Als foto en tekst bevallen, worden ze gepubliceerd op de site van Meander.Vertel in maximaal 200 woorden wat u inspireert en waarom. Maak van uw inspiratiebron een foto en doe die erbij. Het moet dan wel om een zelfgemaakte foto gaan! Trouwens: Meander ontving inmiddels enkele bijdragen in de vorm van een gedicht. Dat is niet de bedoeling! Inleveren kan op de Meandersite: http://meander.italics.net/inspiratie” target=_blank>meander.italics.net/inspiratie

Literair Nederland - 10 jaar geleden

27 augustus 2007

Iemand gaat op reis naar een prachtig land, Peru in dit geval, en schrijft een boek over deze reis. Op de flap staat: "Het neusje van Peru voert de lezer mee naar de Peruviaanse woestijn, het Triticameer, over de Andes naar het hart van het Incarijk, tot in de jungle nabij Iquitos."

Dat klinkt toch goed nietwaar? Helaas, we worden wel meegenomen maar niet naar het bovengenoemde. Natuurlijk komen deze gebieden wel voor in het boek maar het frappante is dat ik heel veel over het reizen zelf heb gelezen maar weinig over het land.

Lees meer