De Libris Literatuur Prijs en Literair Nederland laten lezers meepraten

Om mee te kunnen doen met het Librisforum “ en met alle andere fora op Literair Nederland “ moet je eerst lid zijn van de site. Kost niets. Klik op het knopje ?../../indexnp.asp?id=profile/addmember.aspx” target=_parent>Nog geen lid? (links op je scherm), de rest is makkelijk.
En dan het ../../literairnederland2/web/forum/LibrisForum.aspx” target=_self>Forum zelf: kies een titel en klik er op. Bij elke titel staat er nu minstens één onderwerp: ?Over het boek. Deze beschrijvingen worden in de komende weken verder uitgebreid. Ook komen er meerdere onderwerpen bij. Welke? Daar mogen de lezers ook over meebeslissen. De redactie leest aandachtig mee en hoort graag jullie commentaar.

Zondag 29 juni in het televisieprogramma Buitenhof heeft Ronald Plasterk, met een druk op de knop van zijn laptop, de Grootste Leesclub van Nederland geopend. Vanaf nu kunnen alle leden van Literair Nederland pro forma mee-jureren, meelezen en meedenken over dat wat zeer terecht en steeds meer veelbesproken is: de recente Nederlandse Literatuur.

Deze uitzending van Buitenhof staat http://www.buitenhoftv.nl/programma/buitenhof/index.shtml?2785571+2848316″ target=_parent>online. Lees ook de http://www.buitenhoftv.nl/programma/buitenhof/index.shtml?2785571+2848316+8048903+11859682+12833393″ target=_parent>column van Ronald Plasterk, 'De grootste leesclub van Nederland.'

Voor het eerst op de site van Literair Nederland? Klik ../../web/info.htm” target=_self>hier!
Op http://www.libris.nl/” target=_blank>http://www.libris.nl/ vind je meer informatie over de Libris Literatuur Prijs en de reeds naar de jury gezonden boeken.

sk
mailto:redactie@literairnederland.nl – redactie@literairnederland.nl

Recent

18 april 2018

Tja

Literair Nederland - 10 jaar geleden

10 juli 2008

Saramago lezen tegen de tijdgeest
Recensie door Menno Hartman

‘De Nederlandse musea bevinden zich in een identiteitscrisis. Ze lijken niet te weten waar hun eigenlijke taak ligt: bij kunst of bij entertainment.’ schreef Janneke Wesseling in het NRC-Handelsblad van zaterdag 30 oktober. Verscheidene musea kiezen niet meer voor tentoonstellingen die gewijd zijn aan een kunstenaar, maar laten zich door een kunstmarketingbureau adviseren overzichtstentoonstellingen te maken met titels als Bloemen van verlangen, vier eeuwen bloemen in de kunst.

Lees meer